خلاصه قسمت های سری ششم پیام اضطراری

قسمت 1 : یکم دسامبر سال ۱۹۹۳ – پرواز شماره ۵۷۱۹ شرکت هواپیمایی نورت‌وست ایرلینک
بعد از یک پرواز معمولی یک ساعته از مینیاپولیس، هواپیمای شرکت هواپیمایی نورت‌وست ایرلینک در مناطق جنوبی مینیاپولیس ایالات متحده سقوط می‌کند. کارشناسان برای حل معمای سقوط این هواپیما با فشار زیادی روبرو هستند. صداهای ضبط شده از کابین خلبان نشان دهنده این است که خلبان از تجربه کافی برخوردار نبوده. اما در ادامه‌ی تحقیقات مشخص می‌شود که عوامل مهمی در ایجاد خطای انسانی نقش داشته‌اند.
 
قسمت 2 : نهم ژانویه سال ۱۹۹۷ – پرواز شماره ۳۲۷۲ «Comair Flight»
یک پرواز عادی از سینسیناتی به دیترویت در حالی که به مقصد نزدیک می شود به شکلی وحشتناک سقوط می‌کند. حالا کارشناسان باید دلیل و عامل این سقوط مرموز را کشف کنند تا از تکرار آن در آینده جلوگیری شود. سرانجام پس از تحقیقات و بررسی سرنخ ها یک واقعیت حیرت انگیز مشخص می‌شود: عاملی که باعث سقوط هواپیما شده ایراد فنی خطرناکی بوده که شرکت سازنده هواپیما برای سال‌ها از آن مطلع بوده…
 

قسمت 3 : پانزدهم آوریل سال ۲۰۰۲ – پرواز شماره ۱۲۹ «ایر چاینا» – هواپیمای بویینگ ۲۰۰-۷۶۷

هواپیمای بویینگ ۷۶۷ در حال حرکت به سمت فرودگاه بین‌المللی «گیمهی» در کره جنوبی قبل از رسیدن به باند فرودگاه در تپه‌های اطراف فرودگاه سقوط می‌کند. این بدترین سانحه‌ی هوایی در این کشور است و به سرعت تحقیقات برای روشن شدن علت سقوط این هواپیما آغاز می‌شود. خلبان هواپیما که از این سانحه جان سالم به دربرده، ادعا می‌کند که همه چیز در پرواز و قبل از سقوط در شرایط کاملا عادی قرار داشته اما مسئولان برج مراقبت می‌گویند مکالمات خدمه پیش از سقوط نشان می‌دهد که شرایط اصلا عادی نبوده. اما راز سقوط هواپیمای شرکت «چاینا ایر» چه بوده؟
 
قسمت 4 : پرواز شماره ۸۰۰ شرکت «ترنس ورد ایرلاینز» – هواپیمای بویینگ ۷۴۷ جمبو جت
تنها چند دقیقه بعد از برخاستن از فرودگاه جان اف کندی، انفجار بزرگی در هواپیمای پرواز شماره‌ی ۸۰۰ «TWA» به وجود می‌آید و این هواپیما منهدم می‌شود. اما دلیل انفجار این هواپیما چه بوده است؟ در حالی که احتمال یک حمله‌ی تروریستی وجود دارد، نیروهای اف بی آی برای تحقیق درباره این حادثه به کارشناسان ستاد ملی ایمنی حمل و نقل ایالات متحده آمریکا ملحق می‌شوند. در حالی که انتظارها برای یافتن هرچه سریع‌تر این معما بالا است، اما در میان دو گروه تحقیقاتی، اختلاف نظر زیادی در این‌باره وجود دارد و همین موضوع باعث می‌شود که تحقیق درباره علت سقوط این هواپیما به یکی از پرچالش‌ترین، طولانی‌ترین و پرهزینه‌ترین پرونده‌های تحقیقاتی تبدیل شود.
 
قسمت 5 : پرواز شماره ۱۵۲ شرکت هوایی «گارودا ایندونزیا ایرلاینز» – هواپیمای ایرباس «ای ۳۰۰»
پرواز شماره ۱۵۲ شرکت هوایی «گارودا ایندونزیا ایرلاینز» از جاکارتا به مقصد «مدان» در جزیره‌ی سوماترای اندونزی در حال حرکت است. در حالی که آتش‌سوزی عظیمی در جنگل اتفاق افتاده هواپیما باید از میان دود غلیظی عبور کند. در هالی که تنها ده دقیقه تا فرودگاه بیشتر باقی نمانده، کارشناس برج مراقبت تلاش می‌کند تا هواپیما را به سمت باند فرودگاه هدایت کند. اما دود غلیظ زمین را پوشانده و ناگهان هواپیما با نوک درختان برخورد می‌کند و در فاصله ۲۴ کیلومتری فرودگاه سقوط می‌کند. در ادامه کارشناسان کسف می‌کنند که دلیل اصلی سقوط این هواپیما زنجیره‌ای از خطاهای انسانی بوده.
 
قسمت 6 : دوم جولای سال ۱۹۹۴ -پرواز شماره ۱۰۱۶ شرکت «یو اس ایر»
هواپیمای پرواز شماره ۱۰۱۶ شرکت «یو اس ایر» از کارولینای جنوبی به سمت فرودگاهی در شارلوت، کارولینای شمالی در حال پرواز است که خدمه متوجه ابرهای بارانی در مسیر می‌شوند. اطلاعات دریافتی از رادار هم نشان می‌دهد که آن‌ها در حال ورود به شرایط آب‌و‌هوایی خطرناکی هستند. با آنکه کارشناس برج مراقبت سعی دارد آن ها را از توفان دور کند اما ناگهان هواپیما وارد منطقه‌ی بارانی می‌شود و باران شدید دید خلبان را مختل می‌کند. در ادامه ارتفاع هواپیما کم کم کاهش پیدا می‌کند و و سرانجام به زمین سقوط می‌کند. در این سانحه هر دو خلبان زنده می‌مانند اما ۳۷ نفر از ۵۲ مسافر هواپیما کشته می‌شوند. در ادامه با آنکه خلبان‌ها شرایط بد آب‌و‌هوایی را علت اصلی سقوط می‌دانند اما کارشناسان کشف می‌کنند که این موضوع تنها بخشی از دلیل این سانحه بوده.

 
قسمت 7 : پرواز شماره ۲۳۵ شرکت هوایی ترنس‌آسیا
هواپیمای پرواز شماره ۲۳۵ شرکت هوایی ترنس‌آسیا فرودگاه سونگشان تایپه را به مقصد جزیره کینمن در این کشور ترک می کند؛ پروازی یک ساعته که هواپیما باید بر فراز شهری با جمعیت هفت میلیون نفر انجام دهد. چند لحظه پس از شرو پرواز خلبان‌ها هشداری دریافت می‌کنند که نشان می‌دهد یکی از موتورها را از دست داده‌اند. در حالی که هواپیما حدود یک کیلومتر از فرودگاه دور شده درخواست بازگشت به فرودگاه می‌کند. اما لحظاتی بعد هواپیما در رودخانه‌ای در آن نزدیکی سقوط می‌کند. برای رمزگشایی از دلیل سقوط این هواپیما با ما همراه باشید.

 
قسمت 8 : اکتبر سال ۲۰۱۵ – پرواز شماره ۹۲۶۸ کاگالیماویا – هواپیمای ایرباس ۳۲۱
از فرودگاه شرم‌الشیخ در مصر به سمت فرودگاه پالکوو در سن‌پترز‌بورگ روسیه در حال حرکت است. در ارتفاع حدود ۳۱ هزار پایی ناگهان کارشناسان برج مراقبت متوجه یک مورد غیرعادی می‌شوند. به نظر می‌رسد هواپیما در حال سقوط است. برج مراقبت تلاش می کند تا با خلبان تماس بگیرد اما ناگهان هواپیما از روی رادار محو می‌شود. این هواپیما در شمال شبه جزیره سینا سقوط می‌کند و تمام ۲۱۷ مسافر و ۷ خدمه‌ی آن کشته می‌شوند. در ادامه کارشناسان برای بررسی علت این سقوط مشغول تحقیق می‌شوند. در ابتدا تصور می‌شود علت این سانحه یک حمله‌ی تروریستی توسط داعش بوده اما در ادامه‌ی تحقیقات راز سقوط این هواپیما آشکار می‌شود.

 
قسمت 9 : ۳۱ اوت سال ۱۹۹۹ -پرواز شماره ۳۱۴۲ «LAPA Flight» – هواپیمای بویینگ ۷۳۷
لحظاتی پس از آنکه پرواز شماره ۳۱۴۲ از باند فرودگاه پرواز می‌کند، هواپیمای بویینگ شروع به لرزش شدید می‌کند و چند لحظه پس از آن هواپیما در یک کارخانه‌ی گاز سقوط می‌کند و آتش می‌گیرد. در حالی که ماموران آتش‌نسانی به سرعت تلاش می‌کنند جان مسافران را نجات دهدند، اما هواپیما به سرعت به خاکستر تبدیل می‌شود و ۶۰ مسافر آن همگی کشته می‌شوند. راز سقوط این هواپیما چه بوده؟

 
قسمت 10 : ۳۱ جولای سال ۱۹۹۲ -پرواز شماره ۳۱۱ «تای ایرویز اینترنشنال» -هواپیمای ایرباس ۳۱۰
پرواز شماره ۳۱۱ «تای ایرویز اینترنشنال» از بانکوک به مقصد فرودگاه بین‌المللی تریبهوان در کاتماندو در حال حرکت است و در مسیر خود از ارتفاعات هیمالیا عبور می‌کند. با نزدیک شدن به فرودگاه خلبان‌ها اعلام می‌کنند که وارد شرایط بد آب‌و‌هوایی شده‌اند و این به ان معنی است که خلبان‌ها باید به سمت شمال دور بزنند تا در باند مخالف فرود بیایند. اما در ادامه‌ شرایط پیش‌بینی‌نشده‌ی دیگری اتفاق می‌افتد و هواپیما سقوط می‌کند.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *